Latvijas Skolas soma

Home / Latvijas Skolas soma

Programmas mērķis ir nodrošināt Latvijas skolas vecuma bērniem un jauniešiem valsts garantētās izglītības iegūšanas ietvaros iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu un attiecības dinamiskā un jēgpilnā darbībā, tādējādi spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti.

2018./2019.m.g. 2.semestrī:

14.05. Izrāde ”Putni”.

Ļoti patika. Interesanta. Uzzināju daudz ko par putniem.
Ļoti interesanta.
Es vēl nesaprotu ka maz aktieru var uztaisīt interesantu teātri.
Tik interesantu vēl neko nebiju redzejis.
Ļoti interesanti. Nākošgad arī gribētu ko interesantu redzēt.
Labi ir tas, ka nekur nav jābrauc. Teātris atnāk uz skolu. Patika,patika. viss patika.
Daudz ko uzzināju par putniem. Interesanti.

 17. 04. Lieldienas.

57128373_3094797050537851_8184711368289550336_n Ciemiņi dziedāja un spēlēja.  Mēs dejojām.

Viss notika ārā pie skolas. Bija super! Negribējās iet iekšā!

Šajā pasākumā piedalījās visa skola!  Laiks arī bija skaists. Tā varētu visu dienu!

Es uzzināju un dzirdeju kaut ko jaunu.

Tādus pasākumus varētu organizēt vēl. Nekur nav jāiet, visi var piedalīties!

Interesanti.

 

9.04 ”  Koklītes ceļojums.”

kokleNezināju, ka ir tik interesanti skatīties par dažādiem instrumentiem

Pirmo reiz redzēju divu izmēru kokles! Interesanta izrāde.

Aktieris tik daudz ko pastāstīja un parādīja!

Mēs visi piedalījāmies Koklītes ceļojumā! Mēs daudz ko darījām,

Mēs palīdzējām instrumentiem!

Man ļoti patika izrāde par instrumentiem!

29.03 “Pavasara danču vakars” vecākiem kopā ar bērniem un folkloras kopu “Dandari”
  • Danču vakars.
  • Es biju kopā ar mammu! Es dejoju un skatījos kā to dara Tautas tērpos ģērbtie.
  • Tas bija dīvaini. Mēs dejojām.
  • Man ļoti patika!
  • Man bija interesanti. To redzēju pirmo reiz! Varētu vēl ko tādu darīt .
14.01. Skolā bija skatāma dejas teātra “Zvaigžņu aka” monoizrāde “Karavīrs”. Apmeklēja: 8.-12.klašu skolēni

IMG_1036

  • Šis teātris skolā man arī patika. Katrs skatītājs varēja izprovēt savu iztēli.
  • Patika, ka bija viegli,saprotami. Viss ļoti pārdomāts.
  • Brīnījos- kā viena persona spēj uzturēt interesi vairāk par stundu!?
  • Dziļš stāsts, kuru bija interesanti beigās saprast.
  • Aktiera kustības lieliski izcēla viņa sajūtas,kuras labāk varēja sajust.
  • Saruna pēc izrādes sniedza labāku stāsta izklāstu.

 

12.01  7.-9. klašu skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālā teātra izrādi ”Pūt vējiņi.”
  •  Ļoti interesants, kā arī ļoti traģisks.Ļoti pārdomāts,labi stilizēts.
  •  Ļoti izsmeļoša izrāde. Patika, ka dzeju izmantoja šajā izrādē.
  • Visvairāk patika, fonu tēloja tautastērpos tērpti cilvēki, aktieru tērpi krāšņi.
  • Izrāde bija kodolīga,nekādu pārspīlējumu,nebija nekas lieks. Nepatika, ka vīriešu tēli dominēja pār sievietēm.
  • Patika teātra kolektīvā darbošanās.
  • Ļoti patika izrāde.No sākuma nepatika, ka dzejā.Pieradu , bija labi. Patika, ka nebija plaša izrāde.
  • Man likās ļoti aizraujoša.Patika aktieru vienādās kustības, galvenais varoņu sadalījums.
  • Daudz cilvēku uz skatuves- grandiozi!

2018./2019.m.g. 1.semestrī:

12.09. Etnogrāfiskais Brīvdabas muzejs. Apmeklēja: 3.b, 4.d, 5.b.klase
  • Lielāka daļa skolēnu nav bijuši muzejā.
  • Brīnījās par vecajām mājiņām.  Daudz priekšmetu redzam pirmo reiz. Interesanti, kā mājiņas varēja pārvietot uz šejieni!? Gids stāstīja kādas puķes kādreiz augušas.
  • Vairāk kā divas stundas staigājām pa visu muzeju. Gids arī stāstīja par daudzajiem skudru pūžņiem. Tas bija ļoti interesanti!
  • Viena meitene ieraudzīja signalizāciju un jautāja, vai toreiz jau tā bija!?
  • Gājām arī skatīties un suvenīrus ko darina meistari. Diena  bija ļoti interesanta.
19.09. Raiņa un Aspazijas muzejs Jūrmalā. Apmeklēja 12., 9.b  klase

Bija ļoti interesanti! Patika restaurētā māja ,tās interjers. Gide labi un saistoši stāstīja par eksponātiem. Patika digitālie materiāli.

Muzeja atmosfēra patīkama. Labi digitālie materiāli. Filmā prasmīgi atspoguļoti vēstures fakti. Interesanti iepazīt tā laika dzīvesveidu, priekšmetus, kas saglabājušies līdz mūsdienām. Sirsnīga uzņemšana, labs muzeja kolektīvs, ekskursijas vadītājas stāstījums par eksponātiem. Ejot uz dzīvojamajās telpām izbrīnu visiem radīja to izkārtojums un ļoti mazās gultas!!

Vai toreiz cilvēki bija mazāki!? Vai pa tādām kāpnēm var droši kāpt!?

IMG_49528.10. Ķemeru purva sēra dīķi. Apmeklēja 4.c klase

Bērniem bija iespēja iepazīt dažādos purva augus. Bija jāveic vērojumi dabā un jāizpilda Mežamājas darbinieces sarūpētās darba lapas. Vislabāk patika tas, ka bija iespēja pašiem purvā meklēt dzērvenes un tās ēst. Pa ceļam uz sēra dīķiem redzējām nobrauktu zalkti. Bērniem bija žēl sabrauktā rāpuļa. Iepazinām purva augus – vaivariņus, andromedu, afagnu, sūnas, visteni, dzērvenes, zilenes. Iepazinām arī meža ceļa malās augošos ārstniecības augus – vārnu kāju. Bērniem bija iespējā salasīt dabaszinību pētījumiem nepieciešamās vienkāršās un saliktās augu lapas. Arī laiks bija ļoti skaists.

 

 

 

Filma ”Bille” 27.09. apmeklēja 7.b klase, 3.10. 9.b.klase.
  • Filma ļoti “smaga”. Grūti skatīties kā dzīvoja kādreiz cilvēki. Daudziem bērniem bija smaga dzīve.
  • Redzēto pārdomājot un pārrunājot, konstatējām, ka arī mūsdienās  arī ir līdzīgas problēmas.
  • Skatoties šo filmu negribot saskrēja acīs asaras. Ļoti emocionāla! Mazās aktrises tēlus atveidoja ļoti ticami.
  • Esam arī iepazinuši  daļu no dzejnieces Vizmas Belševicas bērnības dienu pasaules.

45281114_509201536212472_1580627215664545792_n

5.10.2018. 10.b un 12. klases apmeklēja Rīgas laikmetīgās mākslas bienāles izstādi RIBOCA , kas notika LU bijušajā bioloģijas fakultātē.

Abas klases, gidu pavadījumā izstaigāja izstādi. Gidi izskaidroja mākslas darbu konceptus un palīdzēja saprast vēstījumu, kuru bija iekodējis mākslinieks. Izstāde bija ļoti liela, tā aizņēma visu ēku. Dažādu valstu mākslinieki izmantoja telpas, kurās atradās arī bijušās bioloģijas fakultātes mēbeles un citi artefakti. Mākslinieki savos darbos izmantoja daudz dažādus medijus un pauda savu skatījumu par tēmu -kā mainās mūsu vide un paši cilvēki mūsdienu tehnoloģiju iespaidā.

Skolēniem bija iespēja pādomāt par mūsdienu pasaules problēmām un iespējām, kuras dod tehnoloģijas .

 

02.11. mūsu skolā bija teātra izrāde “Mana Madagana.” Apmeklēja 8.-12.klašu skolēniIMG_0923

9.b.klases Paldies aktierim Vilsonam par izrādi:

  • Sākumā domājām, ka viens pats aktieris. Kas tāds interesants tur var būt?! Bet….
  • Es to visu uztvēru tā, it kā pati tur būtu bijusi. Spēju iedomāties tās šausmas ko cilvēki izjuta. Es kaut ko tādu nespētu izturēt!
  • M.Ļoti interesanta izrāde
  • Man loti patika!Īsta. Emocionāli parādīta.
  • Aktiera priekšnesums par tuva cilvēka pārdzīvojumiem, Sibīriju.
  • Uzzināju kas ir Kolima, Madagana.Par ko izveda nevainīgus cilvēkus.
  • Ļoti interesants to laiku notikumu pasniegšanas veids.
  • Esmu redzējis arī filmas. Šeit bija emocionālāk,īstāk.
  • Es uzzināju kā bija Sibirijā.
  • Man likās par īsu. Skatoties izzuda laika sajūta.
  • Cik toreiz bija liela nežēlība!!!Kā kaut ko tādu var darīt. Asaras saskrien skatoties un klausoties.
  • Tika ļoti saprotoši pasniegts.
  • Kāda drausmīga dzīve tomēr bijusi mūsu senčiem!!
  • Izrāde patika. Uzzināju kas ir Madagana un Kolima. Patika kā aktieris Vilsons dziedāja.

10.b kl.skolēnu pārdomas pēc izrādes:

  • “Izrāde ļoti patika, lika aizdomāties, dažreiz pasmaidīt un pasmieties.Dažās vietās pat sariesās asaras un auksti palika. Bet tiešām lika padomāt par to, kā cilvēkam visu mūžu jādzīvo ar tādu nastu un pat ir grūti aizbraukt uz konkrētu pasaules vietu, jo apkārt ir skumjas.”
  • “Man šī izrāde ļoti patika, jo bija kaut kas savādāks nekā citas izrādes. Man patika, ka aktieris nebaidījās stāstīt par savu ģimeni. Man ļoti patika, kā viņš šo stāstu pasniedza.”
  • “Man patika, ka aktieris ne tikai pastāstīja par izsūtījumiem kā tādiem, bet arī pastāstīja interesantus faktus un sīkumus par tiem laikiem, darīja to caur savu pašu ģimenes stāstu, kas padarīja izrādi daudz interesantāku un emocionālāku.”
  • “Lika aizdomāties par pagātni, un varēja salīdzināt ar tagadni.”
  • “Izrāde liek aizdomāties par dzīvi un par to, kā pret to attiecamies. Esmu pateicīga, ka man bija iespēja šo izrādi redzēt.”
  • “Bija iespēja aizdomāties par tēmām, par kurām ikdienā nedomājam vai nepievēršam uzmanību.”
  • “Izcils aktieris. Pārliecināts un pārdomāts teksts.”
  • “Manuprāt, ļoti laba izrāde tieši mūsu vecuma jauniešiem. Kopumā man izrāde ļoti patika un aizrāva”
  • “Neko īpaši jaunu neuzzināju, jo esmu informēts par šo tēmu. Lugu uztvēru kā aktiera dzīvesstāstu. Pati izrāde un aktieris bija ļoti uzrunājoši, tāpēc luga man patika. Pastāstīja kaut ko nopietnu, bet ar nedaudz humora”
WhatsApp Image 2018-11-06 at 17.51.5010.10. Ojāra  Vācieša muzejs, apmeklēja 3.c klase.

Ekskursija bija interesanta, sākumā gide pastāstīja bērniem viegli uztveramā un saprotamā valodā par pašu O. Vācieti. Izstaigājām mājai piederošo dārzu, kur bērniem tika stāstīti dažādi stāsti.  Skolēni tika izvadāti pa muzeja telpām, kur bija iespēja apskatīt dažādas vēsturiskas lietas, piemēram, rakstāmmašīnu, rotaļlietas u.c., daudzi tādas lietas nekad nebija redzējuši. Vislielākie brīnumi bērniem bija par lielo grāmatu kaudzi, kas bija vērojama dzejnieka istabā.

Ekskursijas beigās sekoja interaktīvi izzinoša nodarbība “DZEJDABA”, kur bērni varēja praktiski darboties- likt puzles, atpazīt kokus, putnus. Lasīt O. Vācieša dzejoļus un kopīgi sacerēt dzejoli. Visi bērni tika iesaistīti dažādos uzdevumos, neviens malā nesēdēja. Nodarbība noritēja atraktīvi un interesanti, laiks pagāja ātri!

 07.11.18. Kara muzejs. Nodarbība “Kā kļūt par karavīru.” Apmeklēja – 3b., 3d., 4b., 4d., 5b., 6b., 7bIMG_0941

Ļoti,ļoti patika!!!

Likām gāzmaskas, likām patronas patronu lentēs, likām galvā ķiveres, apguvām ierindas mācību – līdzināties, mierā, uz kreiso, uz labo! Uzzinājām ar kādām īpašībām jābūt apveltītam karavīram. Šāvām mērķi! Kolosāli! Viss ļoti patika. Beigās vēl locījām lentītes: sev un ģimenei.

Paldies kareivim Mārim par interesanto nodarbību!

07.11.2018. Nodarbība “No leģendas par Lāčplēsi līdz Lāčplēša ordenim” Latvijas Kara muzejā, apmeklēja 4.a klase.

Tuvojoties Lāčplēša dienai, skolēniem bija iespēja uzzināt leģendu par Lāčplēša un Melnā bruņinieka kauju, kas daudziem nebija iepriekš zināma. Muzeja gids bērniem saprotamā veidā stāstīja Lāčplēša ordeņa vēsturi. Bija iespēja apskatīt gan šos ordeņus, gan arī to ieguvēju bildes, kā arī dzirdēt šo cilvēku varoņdarbus. Nodarbībā bērniem bija jāstrādā grupās, kurās vajadzēja veikt radošu uzdevumu par Latvijas vēsturi, un šis veikums bija jāprezentē.

15.10.18.  Ekskursija uz Rīgas lidostu. Apmeklēja: 4.b klases

Devāmies iepazīties ar lidostas darbu. Uzzinājām par lidostas vēsturi, noskaidrojām visu par bagāžas reģistrāciju, par to ko drīkst un nedrīkst pārvadāt, kāpēc bagāžai ir noteikst svars.Vērojām kā notiek pasažieru reģistrācija lidojumam, paši izbaudījām drošības pārbaudi.

Apskatījām dažādas lidmašīnas un vērojam to nolaišanos un izlidošanu.Redzējām kravas lidmašīnas, privātās lidmašīnas un dažādu marku pasažieru lidmašīnas.

Uzzinājām, kas ir muitas zona,  kā rīkoties, ja bagāža ir pazudusi.

Gids bija ļoti zinošs un ļoti interesanti stāstīja. Bērniem patika un ar interesi jautāja dažādus jautājumus.Uzzinājām kā iegūt pilota un stjuarta profesiju.

07.11.  Ekskursija  Valsts vēstures un Kara muzejā. “Kā tapa Brīvības piemineklis”. Apmeklēja: 4.b klase

Tuvojoties valsts svētkiem  ir prieks uzzināt par savas tautas vēsturi. Tāpēc devāmies uz Brīvības pieminekli, lai vairāku uzzinātu par tā tapšanu un tēlim, ko varam aplūkot.

Ekskursijas pirmajā daļā iepazinām katru pieminekļa tēlu un uzzinājām tā nozīmi .

Izpratām vēstures sasaisti ar šiem tēliem. Noskatījāmies arī godasardzes maiņu.

Otrajā daļā devāmies uz Vēstures un kara muzeju , kur  noskatījāmies filmiņu par pieminekļa celšanu un atklāšanu, kā arī par  pieminekļa autoru K.Zāli .

Noslēgumā pārbaudījām savas zināšanas ar atmiņas spēles un puzles palīdzību.

 47259435_2272240489711827_2336025655663132672_n3.12 Rigas Zoo. Apmeklēja 1a

Spītējot ziemai un mazliet vēsajam laikam, 1.a klase šodien devās uz Rīgas Zooloģisko dārzu. Nodarbībā skolēni uzzināja faktus par dažādiem Latvijā sastopamiem dzīvniekiem un to saistību ar Latvijas pilsētu ģerboņiem